Heb je een vraag voor ons? Neem eerst eens een kijkje bij de veelgestelde vragen. Als je daar geen antwoord vindt op je vraag, dan kan je ons steeds bereiken via het contactformulier of het gratis telefoonnummer hieronder.
Is er nog iets wat je niet kan vinden over de vacatures, opleidingen of werken bij Defensie? Contacteer ons via het formulier hieronder en we antwoorden graag op je vraag.
Zit je nog altijd met vragen en wil je snel een antwoord? Bel ons contactcenter: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur (gesloten op zaterdag en zondag).
Het contactcenter zal uitzonderlijk gesloten zijn op 7, 11, 15 november 2024.
Vraag het aan onze specialisten! Een gesprek houdt geen verplichtingen in.
Hoeveel je bij Defensie verdient hangt niet alleen af van je wedde op basis van graad en anciënniteit. Er bestaan bovendien verschillende premies die je basiswedde gevoelig zullen laten stijgen. Een overzicht van de basiswedden, premies, toelagen en vergoedingen vind je hier.
Let wel: de juiste berekening van de wedde hangt af van je familiale situatie en kan dus verschillen met de vermelde bedragen. Salarissen, toelagen, premies en vergoedingen kunnen ook in de loop van het wervingsjaar wijzigen in functie van index-, en andere aanpassingen.
Je moet minstens aan de leerplicht voldaan hebben op de dag van de inlijving.
Wanneer eindigt de leerplicht?
Er zijn verschillende leeftijdsdrempels, afhankelijk van de functie. Ze staan steeds vermeld op de vacature.
Er is ook een verschil tussen de vacatures als reservist (waar je ouder mag zijn) en de vacatures voor beroepsmilitair.
Check dus altijd goed of je nog binnen de leeftijdsvoorwaarden valt.
Voor inlichtingen over Defensie kan je ons steeds online bereiken via het onderstaande formulier.
1. Blijf kalm.
2. Raak het stuk niet aan.
3. Verplaats het niet.
4. Contacteer de lokale politie.
De Dienst voor Opruiming en Vernietiging van Ontploffingstuigen van Defensie (DOVO) grijpt alleen op verzoek van de politie in om de gevonden munitie op te ruimen of te vernietigen.
Defensie verkoopt regelmatig militair materieel of militaire domeinen. Meer informatie vindt u via de link.
Voor het lenen van materiaal voor de organisatie van een pr-evenement, alsook voor andere steun van Defensie die hierboven niet vermeld is, kunt u zich wenden tot de dienst ‘Prestaties voor derden’ via chod-prestaties-voor-derden@mil.be.
Dergelijke steun kan enkel worden toegestaan indien het gaat om prestaties van openbaar nut, met humanitair, vaderlands of cultureel oogmerk. Een goed doel op zich volstaat niet als motivering.
Het is mogelijk dat voor deze prestaties een kostprijs zal worden aangerekend.
Het uitlenen van materieel gebeurt volgens interne prioriteiten en Defensie behoudt zich het exclusieve recht om de aanvraag al dan niet te aanvaarden of, indien nodig, een gegeven toelating terug in trekken of op te schorten.
De ondergrondse kabels en leidingen van Defensie zijn opgenomen in de applicatie KLIM (federaal Kabel en Leiding Informatie Meldpunt). Plant u (graaf)werken, en heeft u vragen over de aanwezigheid van ondergrondse kabels en leidingen, gelieve dan https://www.klim-cicc.be te raadplegen. Voor Vlaanderen zijn deze gegevens ook toegankelijk via het Kabel en Leiding Informatie Portaal van de Vlaamse Overheid: (KLIP - Kabel- en Leidinginformatieplatform | Digitaal Vlaanderen).
In het kader van goed bestuur en het optimaliseren van de toegankelijkheid voor de burgers en het eigen personeel, doet de Dienst Klachtenmanagement van Defensie (DKM) zowel aan klachtenbehandeling als aan klachtenmanagement. DKM is geïntegreerd in het Inspectoraat-generaal en verzorgt ook de opvolging van alle informatieaanvragen die Defensie bereiken via het contactformulier. Om verdere informatie te bekomen over klachtenbehandeling of om een klacht in te dienen kan je onze klachtenpagina consulteren.